Viviannalustermans.reismee.nl

Morgen is het zo ver!

Wat een gekke dag is zo'n laatste dag voor vertrek toch altijd!

Het sneeuwt hier in Maastricht behoorlijk. Met inmiddels 5cm sneeuw is het toch wel gek om te bedenken dat ik morgen in Bangalore rondloop met zon en 30 graden! Ik had gedacht dat ik de sneeuw dit jaar alleen maar in Zwitserland zou zien liggen. Maar als ik dan weer naar mijn koffers en Boarding Pass kijk (vanmorgen al ingecheckt),is het toch wel realistisch. En zeker als ik terugdenk aan gisterenavond. 76 dagen weg uit Nederland, 77 dagen weg van Rick! Wat is die ene dag nou, maar leuk was dat afscheid natuurlijk niet.

Dus: met een koffer vol tshirts met mouwen en lange broeken (zomerser mag helaas niet in India), wereldstekkers, waterkokers, laptopjes, allemaal lieve cadeautjesen een zak vol medicijnen vertrekken we morgen. Toch wel gek dat een droom van inmiddels vier jaar dan werkelijkheid wordt!

Op het vliegveld in Bangalore worden we door een hele aardige meneer (Sai Prakash) opgehaald. Geen idee hoe wij hem herkennen, maar hij verzekerde ons ervan dat hij ons wel zal vinden. Met het feit dat ik blond ben zal dat misschien ook niet zo moeilijk zijn. Sai brengt ons naar ons hotel: Ashley inn. Daar kunnen Myrthe en ik een week acclimatiseren. Dan volgen we een introductieweek die vanuit YPO (Young Proffesionals Overseas) wordt georganiseerd in de omgeving van Bangalore. Er komen namelijk nog een paar andere Hogeschool Zuyd studenten naar India toe die ook allemaal een stage gaan vervullen. In totaal een groep van ongeveer 15 studenten.

Daarna wordenMyrthe en ikdoor mensen van onze stageplek RICE MMS (Rural Institute for Communication and Eduaction Mathagondapalli Model School) opgehaald. Ook al zo aardig! Ik kreeg net nog een hele leuke mail van pappa met de boodschap dat de Kiwanis (Kiwanis is een internationale organisatie van serviceclubs die geld ophalen voor kinderen) ons 100 euro sponsoren voor spulletjes voor de kinderen daar!

Kortom, alles is geregeld. We worden veilig van pleknaar plek gebracht. Morgenvroeg alleen nog even door de sneeuw naar Brussel rijden en afscheid nemen van iedereen waarvan ik dat nog niet heb gedaan en natuurlijk van de KOU!

Cool

Het volgende verhaal komt vanuit India!

Reacties

Reacties

Nicky

Lieve Vivianna,

Ik wens je een hele leuke, leerzame tijd toe!
Geniet ervan.

Een goede reis morgen,
liefs, Nicky

Oma en Opa Lustermans

Heb je net gerbeld en naar aanleiding daasrvan je verhaal gelezen.
Leuk om dat te kunnen zien.
Ik heb je stem nog even gehoord en wens je nogmaals een fijne tijd toe en geniet van alles wat je mee maakt en kunt mee maken. Ook namens Oma natuurlijk.
Creditkaart gevonden ??
Groetjes en een goede reis, ook voor je reisgenote Doei

Pappa en Mamma

Ja Vivianna, we zie ons nog vier jaar geleden de introductie van Pabo bijwonen op de Brusselseweg in Maastricht, toen jij hoorde van de mogelijkheid van buitenland-stage, en sinds toen was het al: INDIA !! En nu gaat het dan eindelijk beginnen ! We zijn hartstikke trots op je dat je dit avontuur gaat beginnen, al zullen we je ook missen. Gelukkig is er skype, telefoon enz. Have a good time, be careful, and enjoy that Incredible India and all the people and especially .... the children !! BYE BYE

Saskia

Jeetje, kleine meisjes worden wel heel snel groot... Het lijkt gisteren dat ik droomde van een reis naar India en dat jij, zelf nog op de basisschool, een prachtig werkstuk schreef. En nu, nu ga je jouw droom gewoon morgen al verwezenlijken - ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen, nu al!

Ik wens je dan ook een hele goede reis toe, en hoop dat je vanaf moment 1 van alle indrukken die je opdoet en mensen die je ontmoet geniet! Via je weblog reis ik uiteraard mee, en kijk ik erg uit naar je ervaringen, vooral die op 'jouw' school daar!

Pas op jezelf, slurp alle nieuwe dingen op en geniet geniet geniet!

Veel liefs!

Anoek

Daag leeve mup,

heeeel veul succes en goan dich volge!
Dikke kus veur dich

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!