Viviannalustermans.reismee.nl

Trivandrum

Na die heerlijke drie dagen in Varkala zijn we doorgereisd naar Trivandrum (vliegveld-stadje) om onze laatste twee dagen in de deelstaat Kerala af te sluiten. Dag één was een bijzondere. Hoewel we eigenlijk alleen maar wat hebben lopen slenteren, hebben we zomaar midden op straat een olfiant gezien! Hij liep samen met zijn twee begeleiders zomaar over straat en moest een druk kruispunt oversteken. Hij was echt onderdeel van het verkeer! Geweldig om zo'n gigantisch groot beest opeens op straat te zien. We zijn gezellig even met hem meegelopen. Ik ben nog nooit zo kort bij een olifant geweest! Een stukje verderop kwamen we hem nog een keer tegen. Hij moest even tanken: zijn slurf hing aan een kraan waar flink wat water uit stroomde. Heel sjiek.

De laatste dag zijn we naar de oudste en mooiste dierentuin van heel India geweest. Voordat we de dierentuin inliepen kwamen we weer zo'n mooie olifant tegen op straat! Dit keer een echte Aziatische. Die staan wat lager op de poten en zijn dus een stuk kleiner. In de dierentuin zagen we nog meer olfianten, apen, slangen, zebra's, leeuwen enzovoort. Erg mooi om te zien, maar wel weer bloedje heet. We konden ons meteen weer opnieuw gaan douchen. Eenmaal terug met de Riksja besloten we dan ook om nog even het zwembad op het dak van het hotel in te springen. Er was daar helemaal niemand, we hadden een privézwembad! Super leuk. Lekker bommetjes maken en wedstrijdje zwemmen. We waren even tien jaar jonger.

Na het zwemmen hebben we snel gedoucht, nog wat gegeten en vertrokken naar het vliegveld(je). Ondertussen kregen we te horen dat er in Indonesië een zware aardbeving had plaatsgevonden en dat alle landen langs de Indische Oceaan een tsunami waarschuwing hadden. Dat gaf toch best een beangstigend gevoel! Zeker omdat het weer ontzettend betrok en het begon te onweren en stortregenen (tweede keer regen in India!). We hoorden dat er al mensen uit Trivandrum naar hogere plekken waren getrokken. O jee...

Maar gelukkig konden we gewoon boarden en zaten we in het vliegtuig. Wel helemaal nat geworden van die regen, ookal hebben we daar maar 5 meter doorheen hoeven lopen. Het vliegtuig steeg op en we vlogen 1,5 uur terug naar Bangalore. Niet zonder problemen helaas. We vlogen midden door fikse onweersbuien door en hebben heel wat luchtzakken gepaseert. Ik heb nog nooit zo'n enge vlucht meegemaakt. We zakten af en toe behoorlijk naar beneden en schuddelden heel wat af. Stijf van de spanning stapte ik in Bangalore uit en was ontzettend blij dat ik weer grond onder mijn voeten had.

Inmiddels hebben we alweer een nachtje in Ashely inn erop zitten. De koffers zijn zo goed als gesorteerd. Nog 4 dagen!

Pappa

Toch mooi he, dat jullie dat ook nog hebben meegemaakt: olifanten ! Schitterende foto's. Lopen ze eigenlijk hard ? En dan die duik inhet zwembad, bovenop het dak: heerlijk gevoel ! Jammer dat dat daarna werd verstoord door de vlucht naar Bangalore, maar gelukkig zijn jullie heelhuids aangekomen. Nu echt op naar de laatste dagen. Enjoy !

Oma en Opa.

Hallo meisjes. Weer zo wat jullie laatste verhaal gelezen. Leuk dat je die dierentuin kon bezoeken en met een olifant op straat kon mee wandelen. Gelukkig is de vlucht naar Bangalore goed verlopen. Het zal je maar gebeuren dat er op het laatst iets mis gaat. Geniet nog een paar dagen van jullie startpunt en , naar ik meen jullie medestudenten of stagaires en dan is het echt afgelopen. We zien met spanning naar jullie uit. Groetjes

Oma en Opa.

We hebben weer jullie, zowat laatste berichtje gelezen. Leuk dat jullie die dierentuin konden bezoeken en een eindje met een olifant aan de wandel gaan. Zal je hier in de Grote Staat niet gebeuren, hoor. Akelig van die vlucht naar Bangalore. Stel je voor dat op het laatst nog iets mis zou gaan. Maar gelukkig is alles goed verlopen en zijn de tsunamiwaarschuwingen al weer ingetrokken. Geniet nog een paar dagen in jullie startpunt en van jullie medestagaires (Of zijn die al weg ?) Groetjes en we zien naar jullie uit.

Oma en Opa

Vandaag zaterdag en morgen gaan jullie de lucht in. We wensen jullie goede reis toe en we zullen jullie graag weer in de armen sluiten. Dikke zoen van ons.