Viviannalustermans.reismee.nl

Vivianna, zullen we gewoon heel hard rennen?!

Ja, laten we maar gewoon héél hard rennen, dan komen we misschien veilig deze zes-baansweg over gestoken! 3, 2, 1.. rennen!

Vandaag begon prima. De wekker stond om 9 uur, zodat we het ontbijt deze keer wel zouden halen. We waren om half 10 beneden en daar was dan de ontbijtzaal: 1 tafel in een ruimte die meteen ook de lobby is! Daar zaten Australiërs te eten. Ze bewonderen ons, wensten ons veel succes (want dat hebben jullie nodig!) en gaven ons wat eettips buiten de deur. Heerlijk gevoel om blanke, fatsoenlijk sprekende mensen te spreken!

Toen omkleden. Ondertussen ging onze kamertelefoon weer. Sai voor ons! Sai is de begeleider van de introweek en degene die ons zou ophalen op 't vliegveld. Hij wilde met ons afspreken en bleeeef maar vertellen en tips geven. Binnen een uur zou hij in het hotel zijn. Nou, op de minuut! Een man van ongeveer 50 denken we. Hij nam ons mee naar een eettent. Het lijkt op MC Donalds en het schijnt veilig te zijn, want we konden de keuken zien. Dan weet je dat het schoon is. We kregen zoveel tips van Sai. We kregen zelfs wat te eten van hem en thee (weer met melk). Hij wees ons het minst pittige eten aan en het was best lekker! Iets gefrituurts en wat rijst. Erg lief dat hij betaalde. Hij vertelde ons nog dat India best genoeg eten zou hebben, ALS ER NIET 8 RATTEN op 1 inwoner rondliepen in India! Nog geen minuut later zagen we dus zo'n dood beest liggen. Ook vertelde hij dat arme mensen protestant zijn en de rijken Katholiek. En vrouwen, jawel, zijn steeds meer te zien in de functie van manager. Zo ook in de eettent.

Na 100x bel me als je iets nodig hebt, ik woon om de hoek, ga zaterdagmorgen om 7 uur met me mee naar het park, ging Sai weg. Even op de hotelkamer bijkomen van alles dat we binnen een uur alweer hadden gezien en gehoord!

Een uur later vertrokken we op ontdekkingstocht met een gekriebelde plattegrond van Sai. Wat zijn de straten hier smerig!!! Onze longen moeten al ongeveer zwart zijn van de uitlaatgassen en onze voeten bruin van, nouja, stof, stenen, rommel. We hebben eerst wat geld gewisseld (bij de ING bank!). Volgens Sai was het niet veilig om met 500 Roepies te betalen, want dan geven ze je nooit genoeg terug. Dus met nog mee rpapiergeld op zak liepen we door.

We zagen de gekste dingen. Een glazenwasser aan een hoog gebouw die maar aan één touw vasthing, reclame voor Mohammed, Waarschuuwingen voor Aids, een koe op straat, en getoeter waar je doof van wordt. We voelden ons alsof we over een permanente catwalk liepen! Iedereen kijkt ons hier aan alsof we lopende standbeelden zijn. Natuurlijk ook mensen zonder arm of benen gezien en bedelaars. We zijn 2 shopping-malls ingelopen, helaas nog geen telefoonkaart gevonden. Wel accesoirize, lush, esprit, swarovski enz. Toen kwamen we ook bij het moment waarop we een levensgevaarlijke straat over moesten steken. Maar het is gelukt, we zijn nieteens aangereden!

Na al die ervaringen zijn we terug gegaan. Nog even langs onze supermarkt voor water en bananen. Vanavond eten we wel in het hotel. Als het goed is zijn er nog 2 meisjes aangekomen nu. We zullen zien. Verder is het hier bloedje heet en missen we de koud echt niet!

Kortom: een prima dag. Morgen alweer vrijdag. We zullen zien wat we dan weer meemaken!

Pappa

Kijk, nu wordt het menens ! Geweldig hoe jullie dit beleven, al denk je misschien wel eens ........ Jullie zijn de pioniers van de groep, nu al !

Vivianna

Pioniers, inderdaad! Dankjewel voor alle leuke berichtjes!! Ook voor alle anderen die hier weer reageren :) Erg leuk om te zien hoeveel mensen ons volgen!!

mama

Heel fijn om je verhaal te lezen en dat de tweede dag al echter is als de eerste. ook de foto's geven al een leuk beeld, zeker als jij erop staat. Fantastisch !
Ik probeerde te skypen, maaar dat lukt nu even niet. Later opnieuw proberen....

Astrid

Geweldig wat je /jullie allemaal meemaken. Knap hoor hoe jullie je er doorheen weten te slaan.
Leuk om alle verhaken te lezen, (een schrijfster in wording), zal vast wel leuk zijn als er steeds meer studenten arriveren. Hebben jullie al ervaring!
Veel succes verder en we blijven je volgen. Doeii

Oma en Opa

Hoi wereldreizigers, Leuk die verhalen van jullie te mogen lezen. Kunnen ons er een heel goede voorstelling van maken. Fijn dat jullie dat allemaal zo mogen beleven. Nogmaals geniet er van maar wees wel voorzichtig met die eskapades van snelwegen oversteken. Heb ik ook een keer in Engeland gedaan over een motorway.
Kreeg van de man van de AA (wegenwacht) een fikse uitbrander. Heb beloofd het nooit meer te doen. Beloven jullie dat nu ook ?? Groetjes van Oma en Opa