Viviannalustermans.reismee.nl

Go with the flow. Carpe Diem = not done!

Vandaag hadden we 1 belangrijke missie: een simkaart kopen, zodat we wat goedkoper naar Nederland kunnen smsen en bellen. We voelen ons op straat inmiddels wel thuis. We worden ontzettend veel aangekeken, maarja. We zijn toch ook hardstikke knap?! Gelukkig vonden we al vrij snel een 'winkel' waar we een simkaart konden kopen. We moesten op twee stoelen gaan zittenen hebben daar dan ook een uur gezeten voordat we weer naar buiten konden. Maar we hebben nu allebei een simkaart en kunnen voor 5 Roepies smsen naar Nederland. Dat is dus ongeveer 0,08 eurocent. In de 'winkel' naast de simkaart-winkel kon ik een telefoon kopen voor maar 15 euro. Lekker goedkoop!

Daarna zijn we meteen wat gaan eten: bij de subway! HEERLIJK! Lekker zo'n broodje naar binnen slokken, totaal niet pittig en veilig. Eindelijk weer wat in onze magen. We drinken ons hier helemaal dood en we eten bijna niks. Dus lekker dun worden we hier ook!

Het oversteken van die gigantisch drukke straten (met héél veel smog!) lukt ons al zonder te rennen. We kienen het zo uit dat de riksja's, auto's, fietsers en andere rare vervoersmiddelen net langs zijn. Dus opa: beloofd! Ik zal niet meer rennen. We lopen!

Inmiddels hebben we de twee meisjes die hier ook al zijn even gezien. Sjoukje en Yvette. Zij lijken zich al sneller thuis te voelen dan ons, maarja. Ze zijn ook wel bijna 10 jaar ouder!

Sai belde ons net weer op. We gaan op zondagmorgen samen met hem naar een park waar we yoga kunnen zien. We moeten dan wel opstaan rond kwart over 6 en rond kwart over 7 klaar staan. Maarja, dat hebben we er natuurlijk wel voor over. Vanmorgen kregen we een pakketje, ook weer van Sai natuurlijk. Allebei twee boeken! Een over yoga en een over tradities. Zal wel ter voorbereiding op zondag zijn? Heel lief in iedr geval. We zijn er inmiddels wel achter dat we hier het 'carpe diem' ver achter ons moeten laten. 'go with the flow' past hier veel beter. Iedereen leeft hier ook samen en naar zijn/haar eigen lot.

Morgen gaan we eens een riksja (geel scooterfietsje waar 2 man achterin kunnen zitten) proberen! Wie weet wat de dag morgen weer brengt. We gaan in ieder geval gewoon lekker met de stroom mee!

Saskia

Heel benieuwd naar jullie yoga-avontuur! Lijkt me een geweldige ervaring, al hoop ik dat zo'n park niet aan een van die drukke wegen ligt, dan is het minder zen lijkt me zo. Heb in elk geval dankzij jouw verhaal gisteren de tijd die ik in Utrecht moest doorbrengen vanwege de sneeuwproblemen bij de NS (ruim zes uur) anders beleefd - en steeds maar herhaald: go with the flow, go with the flow... Wijze levensles dus daar vanuit India, ook voor mensen van tien jaar ouder ;-)

Zet m op daar!!
XX

Oma en Opa en Tante Leny

Gelukkig dat je naar Opa wil luisteren en voorzichtig bent op de "snelweg"Hebben wij even goed opgevoede kinderen !! Tante Leny was bij ons toen we je verhaal hebben gelezen, Ze vindt het erg knap van jullie en fijn dat jullie zo iets mogen beleven. Dat hadden wij vroeger allemaal niet. Geniet er van en tot de volgende keer maar weer, Groetjes van Tante Leny oma en opa.

Richard

Wat een verhalen.
Erg leuk om te lezen
Dikke kus en houw diech good

Lianne en Richard