Viviannalustermans.reismee.nl

"You're so close to me"

Dat zei Deepa, onze begeleidster in het Art-blok. Toen we vertelden dat we op 1 April weggaan, schrok ze. Ze zou ons zo erg gaan missen, because you're so close to me! Ze is zo behulpzaam en regelt alles wat we graag willen hebben/doen. Ze geeft verder geen les, maar zit er wel vaak met bewondering bij te kijken. Ontzettend leuk! We zouden haar zo meenemen naar Nederland. Komend weekend gaan we een cadeautje voor haar kopen, omdat we haar zo waarderen. Ze vertelde dat er een heleboel (mannelijke) leerkrachten en ook kinderen naar haar toekomen met de vraag of ze met ons op de foto mogen. Oftewel: morgen zijn we even grote VIP's, want we moeten met alle leerkrachten op de foto. ‘Because you're so special to us!'

Vandaag was een enorme warme dag. Het begon niet zo gezellig. Ik had ontzettende hoofdpijn en kon het scherpe zonlicht en de hitte even niet verdragen. Wat is het heet geweest vandaag, warmste dag tot nu toe denk ik! De eerste paracetamol op 4 weken toch maar genomen. Maar ja, ik mag absoluut niet klagen met 1 paracetamol op zoveel weken. Gelukkig ging het na twee lesuren al een stuk beter.

Na weer een leuke stagedag te hebben gehad, met natuurlijk overheerlijke, smaakpupil dodende, pittige rijst tussen de middag, gingen we naar de principal toe om toestemming te vragen voor die twee dagen afwezigheid als pappa en mamma hier zijn. Best wel zenuwachtig (omdat het contact tot nu toe niet erg vriendelijk verliep) zaten we te wachten. Reactie: 'yes, just write me a letter with all the details and add a copy of the passports of your parents. At what time will they arrive? I'll cook for them! What do you like to eat?'. Geregeld! We hoeven de dagen niet eens in te halen. Dat heeft het volgende positieve gevolg: vanavond boeken we een vlucht voor 3 april richting Thiruvananthapuram. Dat ligt in de deelstaat Kerala. Het ligt in het meest zuidelijke stuk India. We bezoeken daar waarschijnlijk de beroemde stranden van Varkala en Kovalam, de stad Kollam en misschien zelfs wel de meest zuidelijke stad Kanyakumari. Met zijn rijstvelden, bananenplantages en kokospalmen lijkt dit deel van India een beetje op het patteland van Indonesië. Als we ook dat nog allemaal hebben mogen zien kunnen we toch wel zeggen dat we heel zuid India hebben doorkrost!

Inmiddels alweer avond. We gaan zo meteen ons avondeten maar weer eens klaarmaken. Ananas met een ei! Inderdaad opa, je staat zo ongeveer paf. Maar in Bangalore val je af!

Saskia

Dat klinkt niet als de meest culinaire ervaring, ananas met ei. Na 1 april komen jullie maar eens lekker Italiaans eten in Amsterdam, om een beetje bij te komen!

En mail me even je rekeningnummer, voor een bijdrage aan jullie reisje naar de bananenplantages. Dat hebben jullie meer dan verdiend lijkt me, en dat levert vast ook weer mooie verhalen op!

Kus uit Amsterdam!

Oma en Opa.

Je verhaaltje weer gelezen. Wordt zo'n dagelijkse gewoonte. ëven kijken of vivianna weer wat heeft laten horen !" Fijn dat jullie er samen wat van kunnen genieten als je ouders er zijn. Ik wist niet dat het zo streng geregeld was dat je toestemming moest vragen om even weg te mogen. Maar zo zie je maar. Overigens: Vandaag op t.v. dat in heel India wordt gestaakt als protest tegen inflatie en werkloosheid. Rijden de rikjaas dan ook niet ?
Jammer van dat eieren verven. Leuk me zo leuk voor de koinderen. Is toch een creativiteits les ?? Groetjes en tot de volgende keer.

pappa

Hoi Vivianna, lang niet meer gesproken hè ? (grapje) Geweldig dat die op het oog zo strenge principal van binnen blijkbaar toch anders in elkaar zit. Fijn voor jullie, en natuurlijk ook een beetje voor ons. We zijn zeer benieuwd wat jullie ons allemaal gaan laten zien. Nu de toestemming er is kunnen we aan het boeken slaan ! We verheugen ons er erg op. En als beloning mogen jullie dan een paar daagjes uitwaaien (?) aan zee.
Tja, kon je maar wat van die kinderen meenemen. Misschien toch wel een idee, een of andere uitwisseling ? Als jullie zouden willen, kunnen we nog een bezoekje brengen aan een soort highschool, vlakbij Mahabalipuram. Dat zijn studenten van ongeveer jullie leeftijd. Wie weet.